TechDisk Project, l’eina número 1 d’un tècnic de reparacions

Establint objectius i documentant-los per a crear el disc dur de servei tècnic perfecte. Versió MacOSX.

Anuncis

Com a tècnic de reparacions d’ordinadors Apple, sempre m’ha “fastiguejat” el fet d’haver de barallar-me amb les reinstal·lacions del sistema dels ordinadors als quals els hi falla el disc dur, que són la majoria amb diferència creieu-me. El temps que roba tenir un ordinador instal·lant el sistema operatiu a sobre la taula de treball és or; i poques vegades és considerat com a tal. T’en dones compte el dia que has de canviar 3 o 4 discos i de sobte et trobes amb la taula de treball plena d’ordinadors que l’únic que et permeten és quedar-te com un estaquirot mirant les barres de progrés. Es per això que al reenganxar-me a la carrera tècnica després de 2 anys d’estudiar enginyeria he volgut mirar de buscar una solució a aquesta problemàtica per a millorar els temps d’entrega de les màquines que reparem al servei tècnic.

Per altra banda, una altra de les problemàtiques que més sovint es troben a taller és que, com és d’esperar, l’usuari que ens porta l’ordinador a reparar no és tècnic i fa descripcions sovint borroses del que falla, o bé no sap identificar en quin moment falla l’ordinador. Cosa que desemboca en descripcions d’averies que molt sovint porten una paraula fatal: aleatòriament falla, es penja, es bloqueja, s’apaga… Collons quin dilema! Ni tan sols ens saben dir amb quines aplicacions es sol reproduir el problema el que porta a la necessitat d’estressar els components principals que sospitem poden ser la causa d’aquest.

El meu objectiu és…

Intentar crear un disc dur que contingui totes les eines necessàries tant per a instal·lar tot el software que sigui necessari com per a estressar al màxim les màquines i parts importants d’aquestes que puguin estar fallant.

El problema de les versions

Actualment la instal·lació del sistema es fa mitjançant un disc dur que compta amb tantes particions com sistemes operatius podem recordar i alhora tenim accés el tècnics. De moment tenim sort que el nombre de particions que s’han de mantenir no arriben al màxim nombre de particions permeses pel GUID (que són 16), recomptem versions:

Mac OS X Leopard

Mac OS X Snow Leopard

Mac OS X Lion

Mac OS X Mountain Lion

Mac OS X Yosemite

Hem surten un total de 10 particions (una per cada sistema més el seu instal·lador)! Una bogeria de mantenir i actualitzar cada vegada que surt un sistema operatiu nou. Un altre problema és el fet de que l’augment de feina o la fallada inevitable del disc dur que utilitza el tècnic ens obliga a replicar aquest disc, que creieu-me és un complet desastre haver de clonar 10 particions de disc.

Per a solventar aquest problema, ja tinc decidit que encarrilaré el problema de la instal·lació utilitzant una aplicació de servidor configurada per treballar de forma local dins el nostre futur TechDisk. Aquesta aplicació, DeployStudio és una aplicació encaminada a servidors que s’utilitza per a instal·lar l’OS X a centenars de Macs simultàniament a través de la xarxa interna d’una gran empresa. La millor part d’aquesta aplicació és que hem permetrà instal·lar des de la mateixa versió de l’OSX qualsevol de les versions anteriors, un cop haguem creat la imatge pròpiament dita. Però aquest tema donarà guerra més endavant.

Estressant els macs

L’altre problema que m’ha d’ajudar a solucionar el TechDisk One o JARVIS (hem sembla que l’acabo de batejar 🙂 ) és la frase odiosa que inclou la paraula terrorífica aleatòriament. La manera d’atacar aquest problema serà posar els macs que entrin a servei tècnic ben CALENTETS, i amb això hem refereixo a que s’ha de fer patir, i molt, l’electrònica de l’ordinador. De manera que si realment existeix un aleatòriament, el fet de posar contra les cordes el ferro el faci sortir a la llum. Els pilars principals sobre els que buscarem problemes seran:

  • Emmagatzematge, HD o SSD
  • Processador
  • Targeta Gràfica
  • Memòria
  • Bateria (en el cas de portàtils)
  • Ventilació i monitorització de temperatura
  • Interfaces de xarxa, Ethernet i Wifi.

Per a altres detalls com càmeres, àudio, teclats, trakcpads, i conexions el fabricant ens proporciona un munt de tests que són perfectes. I per no allargar-me excessivament, crec que dedicarem un post a cadascuna de les categories que hem comentat anteriorment.

Autor: Miquel Despuig

Engineering Student, and a passionate of CMS's web development, design, and anything related to...

Vols deixar un comentari?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s